22.3.12

Film-Review: the Hunger Games

Gisteren ben ik naar de première geweest van the Hunger Games. Ik ben al een tijdje een enorme fan van de boeken. Dus ik kon het natuurlijk niet laten om ook naar de bioscoop te gaan.

Scifi-actiedrama waarin Jennifer Lawrence deelneemt aan de jaarlijkse Hunger Games op tv, waarin tieners uit twaalf districten vechten tot de dood
In een nabije toekomst is het voormalige Noord-Amerika verdeeld over twaalf districten die jaarlijks één jongen en één meisje leveren voor The Hunger Games. Hierbij worden de jongeren in een gigantische arena gezet, waar slechts één levend uit kan komen. De rest van het volk wordt gedwongen het mediaspektakel live op televisie te volgen. Wanneer het zusje van de zestienjarige Katniss Everdeen wordt geselecteerd voor The Hunger Games twijfelt ze geen moment en neemt ze haar plaats in. Vanaf dan heeft ze nog maar één doel: overleven tegen elke prijs. Eenmaal in de arena wordt ze geconfronteerd met de moeilijke keuzes die ze daarvoor moet maken. Afwegingen tussen de dood en mededogen, maar ook tussen liefde en leven.
The Hunger Games is de verfilming van het eerste deel uit de populaire trilogie van schrijfster Suzanne Collins.
(bron: film1.nl)
Bij deze even een korte review, zonder dat ik het einde aan jullie wil verklappen (voor de mensen die de film nog willen zien, en het boek niet gelezen hebben!) Kortom, de film was echt super leuk! Wat ik vooral leuk vond aan de film is dat je bepaalde achtergrond informatie te weten komt die niet in het boek voorkomt. Ik vind ook de acteurs echt goed gekozen, al had ik me sommige personages toch wel anders voorgesteld. Rue is bijvoorbeeld een getint meisje, maar omdat Katniss in het boek vertelt dat Rue iets wegheeft van haar eigen zusje Prim, stelde ik me ook zo'n zelfde soort meisje voor. Verder miste ik sommige dingen uit het boek, die ik zelf zeker wel de moeite waard vond om te vermelden. Ondanks al deze 'minpuntjes' vond ik het echt een geweldige film! Ik kan niet wachten tot deel 2. Heb helaas wel al geruchten gehoord dat het vervolg pas in 2013 in de bioscopen te zien is. Dat wordt dus héél lang wachten!

Willen jullie nog naar deze film? Of zijn jullie al geweest, zo ja, hoe vonden jullie de film?

3 opmerkingen:

Ik vind het altijd leuk om nieuwe reacties op mijn blog te lezen, en zal altijd een kijkje nemen op jouw blog na het plaatsen van een reactie! Ook tips, commentaar of andere opmerkingen kun je hier kwijt! Bedankt voor je reactie! Liefs Carlijn